[Aktualizacja] Linuxowa wersja DOTA 2 trafia na Steam’a

Wraz zakończeniem wersji beta DOTA 2 została oficjalnie „wydana” chociaż tak naprawdę była cały czas dostępna od przeszło dwóch lat za darmo i z resztą nadal jest.

Wraz z wyjściem bety pojawiła się wersja testowa dla Linuxa i MacOS. Aby uzyskać do niej dostęp wystarczy wejść na stronę http://store.steampowered.com/app/570/ i kliknąć „Zagraj w DOTA2”. W tym momencie wygenerowany zostanie nasz numerek w kolejce 🙂 W zależności od jego wielkości w przeciąg 1-3 dni powinniśmy otrzymać maila o uzyskaniu dostępu gry

Grę instalujemy standardowo poprzez bibliotekę Steama.

Dota 2 Test jest jakby osobną grą czyli możliwość wieloosobowej rozrywki jest dostępna dla posiadaczy tej konkretnej wersji (Test). Jak gra zostanie oficjalnie wydana (Linux/Mac) wtedy wszyscy będą mogli grać ze wszystkimi.

Nie znam się zbytnio na tego typach gier więc skupię się jedynie na warstwie wizualnej i jej wydajności.

Są dwie wiadomości. Zacznijmy od dobrej.

Gra chodzi płynnie na max detalach, brak problemów z dźwiękiem, zmianą ustawień itp.

Teraz czas na złą wiadomość.

Gra graficznie wygląda bardzo słabo ze względu na bardzo dużą ilość problemów z poprawnym wyświetlaniem tekstur, cieni itp. Problemy te zostały już zaraportowane i miejmy nadzieję, że szybko zostanie wydana aktualizacja. Na pocieszenie mogę powiedzieć, że problemy z grafiką dotyczą zarówno graczy z kartami AMD jak Nvidia i to bez względu na używaną dystrybucję tak więc to coś nad czym Valve musi popracować.

Dodatkowo nie da się zakończyć pierwszej misji z tutoriala… błąd w skrypcie sprawia, że główny boss się nie pojawia.

Czytałem na forach, że dużo graczy uzależnia migrację z Windowsa na Linuxa jeśli ich uwielbiany Dota2 będzie poprawnie działał i wkrótce pewnie tak  się stanie:)

[Aktualizacja]: Znaleziono tymczasowe rozwiązanie (do czasy wydania łatki przez Valve), które sprawia, że znikaja wszystkie problemy z grafiką oraz ukończeniem tutoriala. 

Wystarczy uruchomić Steama z poniższymu parametrami (tak, wszystko szlag trafilo z powodu kodowania:

LC_NUMERIC=en_US.utf8; LANG=en_US.utf8; steam

Dwa poniższe zrzuty ekranu pochodzą z wersji „zepsutej”

A te dwa z naprawionej:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.