Albion Online – instalacja pod linuxem

Albion Online to pierwsza gra mmorpg działająca natywnie pod linuxem. Sekret tkwi w silniku Unity, który jak wiadomo wspiera wiele platform. O samym AO nie chcę się rozpisywać, polecam do przeczytania recenzje i filmimi na youtube.

Niemniej jeśli ktoś się już zdecyduje na zakup gry to jej samo uruchomienie może być kłopotliwe na systemach innych niż Ubuntu gdyż, co jest zrozumiałe, tylko to distro jest oficjalnie wspierane.  Jak zwykle społeczność bardzo szybko przygotowała różnego rodzaju tutoriale i jeden z nich (działający) przedstawiony jest poniżej:

 

  1. Zaczynamy od zainstalowania klienta pobranego z: https://albiononline.com/en/download
  2. Dalej klient powinien się zawiesić, zamykamy go 🙂
  3. Potrzebujemy zainstalować teraz kilka pakietów:
    steam
    qt5-webengine (dla Archa) / qt5-qtwebengine (dla Fedory) / libqt5webengine5 libqt5webenginewidgets5 (dla Debiana)
    sndio
  4. Ostatnia rzecz jakiej potrzebujemy to skrypt, którym należy uruchamiać grę. Skrypt ma na celu ustawienie odpowiednich bibliotek oraz usunięcie zbędnych plików jakie pojawiają się po każdej aktualizacji. Skrypt umieszczamy w katalogu gdzie jest zainstalowana grap np. ~/albioonline

 

Wersja dla Archa:

#!/bin/sh
SCRIPT=$(readlink -f "$0")
SCRIPTPATH=$(dirname "$SCRIPT")
export LD_LIBRARY_PATH=/usr/lib
#export LD_LIBRARY_PATH="$SCRIPTPATH/launcher"
export QT_QPA_PLATFORM_PLUGIN_PATH=/usr/lib/qt/plugins/platforms
#export QT_QPA_PLATFORM_PLUGIN_PATH="$SCRIPTPATH/launcher/plugins/platforms"
export QT_PLUGIN_PATH=/usr/lib/qt/plugins
#export QT_PLUGIN_PATH="$SCRIPTPATH/launcher/plugins/"
#sed -i -e '/Screenmanager Is Fullscreen mode/d' "$HOME/.config/unity3d/Sandbox Interactive GmbH/Albion Online Client/prefs"
sed -i -e '/Screenmanager Resolution Height/d' "$HOME/.config/unity3d/Sandbox Interactive GmbH/Albion Online Client/prefs"
sed -i -e '/Screenmanager Resolution Width/d' "$HOME/.config/unity3d/Sandbox Interactive GmbH/Albion Online Client/prefs"
# Clean the directory
for file in $(ls -l launcher/ | grep -v "Albion-Online" | grep -v "launcher.log" | grep -v "version.txt")
do
if [ -f launcher/${file} ]
then
echo "Removing launcher/${file}"
rm launcher/${file}
fi
done
LD_PRELOAD=~/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libSDL2-2.0.so.0 "$SCRIPTPATH/launcher/Albion-Online"

 

Wersja dla Debiana:

#!/bin/sh
SCRIPT=$(readlink -f "$0")
SCRIPTPATH=$(dirname "$SCRIPT")
export LD_LIBRARY_PATH=/usr/lib
#export LD_LIBRARY_PATH="$SCRIPTPATH/launcher"
export QT_QPA_PLATFORM_PLUGIN_PATH=/usr/lib/qt/plugins/platforms
#export QT_QPA_PLATFORM_PLUGIN_PATH="$SCRIPTPATH/launcher/plugins/platforms"
export QT_PLUGIN_PATH=/usr/lib/qt/plugins
#export QT_PLUGIN_PATH="$SCRIPTPATH/launcher/plugins/"
sed -i -e '/Screenmanager Is Fullscreen mode/d' "$HOME/.config/unity3d/Sandbox Interactive GmbH/Albion Online Client/prefs"
sed -i -e '/Screenmanager Resolution Height/d' "$HOME/.config/unity3d/Sandbox Interactive GmbH/Albion Online Client/prefs"
sed -i -e '/Screenmanager Resolution Width/d' "$HOME/.config/unity3d/Sandbox Interactive GmbH/Albion Online Client/prefs"
# Clean the directory
for file in $(ls -l launcher/ | grep -v "Albion-Online" | grep -v "launcher.log" | grep -v "version.txt")
do
if [ -f launcher/${file} ]
then
echo "Removing launcher/${file}"
rm launcher/${file}
fi
done
LD_PRELOAD=~/.steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libSDL2-2.0.so.0 "$SCRIPTPATH/launcher/Albion-Online"

 

 

1 komentarz

    • flatpak, 12 sierpnia 2017, 19:55

    Odpowiedz

    Można też zamiast wykonywać takie kombinacje, zainstalować wersję flatpak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.