Powrót Shodana

Shodan to główny przeciwnik (AI) znany z bardzo udanej serii gier System Shock, która to ukazała się w połowie lat dziewięćdziesiątych. Grę przede wszystkim wspominam jako doskonały FPS Horror Survival, gdzie na same dźwięki jęków, zamykanych drzwi, upadających w oddali przedmiotów można było naprawdę się nieźle przestraszyć.

Nie chciałem wspominać starego SS lecz przedstawić remake/reboot System Shock’a, za którego realizację zabrało się studio: Nightdive Studios. Jak to w dzisiejszych czasach bywa, udział w sfinansowaniu przedsięwzięcia mieli fani poprzez zbiórkę na Kickstarterze: https://www.kickstarter.com/projects/1598858095/system-shock

Zbiórka się udała, cel 900.000$ został osiągnięty, a nawet lepiej bo po przekroczeniu 1.1M$ gra również ukaże się na linux’a!  Nie ma się co zbytnio dziwić gdyż silnikiem wspierającym grę jest Unity.

Smaku dodaje również demonstracyjna, grywalna wersja (prealpha) gry, którą każdy może za darmo przetestować. Wersję linux’ową możemy pobrać z GOG po uprzednim zarejestrowaniu się: https://www.gog.com/game/system_shock_demo.

Ściągniętej paczce nadajemy uprawnienia do wykonania:

chmod +x gog_system_shock_demo_2.0.0.1.sh

i uruchamiamy

./gog_system_shock_demo_2.0.0.1.sh

co powinno wyświetlić ładny graficzny instalator.

ss1Sama gra prezentuje się całkiem nieźle, wydajnościowo jest w miarę, aczkolwiek brak jest jakichkolwiek ustawień graficznych poza zmianą rozdzielczości. Gdzieniegdzie pojawiają się pikselowe artefakty, a przełączenie się alt-tab psuje dźwięk i wymagane jest przeładowanie gry. Jednak jak na wersję prealpha jest całkiem ok, cieszy fakt, że dostaliśmy chociaż raz coś więcej niż tylko zrzuty ekranu i rendery. Premiera gry przewidziana jest na koniec przyszłego roku.

 

121,9683_Screenshot 130,2101_Screenshot 363,7525_Screenshot

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.