Superhot – polska gra na Steamie

Zaledwie kilka dni temu odbyła się światowa premiera gry Superhot, która jesuperhotst polską grą wyprodukowaną w Łodzi. Nie byłoby w tym nic specjalnego gdyby nie to, że gra jest bardzo ciekawa, wieloplatformowa i zbiera naprawdę dobre recenzje.

Jak dowiadujemy się ze strony twórców (szkoda, że tylko w języku angielskim…) prototyp gry powstał jako niewielki projekt w 2013 roku. Pod wpływem dużego zainteresowania gra przeszła pomyślnie przez inkubator Steama i wystartowała na Kickstarterze. Cel $100.000 został bardzo szybko osiągnięty i ostatecznie udało się zebrać blisko $250.000.

Superhot jest grą typu FPS czyli widzimy świat oczami bohatera, a jest to świat bardzo ascetyczny i kanciasty (w dobrym tego słowa znaczeniu). Wszystko skąpane jest w bieli i szarościach, na tle których wyróżniają czerwone postacie wrogów.

Głównym smaczkiem gry jest funkcja zatrzymania czasu.
Kiedy przestajemy się ruszać to czas w grze maksymalnie zwalnia. Widzimy ślady przelatujących kul i zmierzających ku nam przeciwników. Ten rodzaj akcji jednoznacznie kojarzy się z Matrixem i zapewne przynosi dużo radości.

Każdy nowy etap przenosi użytkownika prosto w serce akcji (chwilowo zatrzymanej) gdzie nie ma łatwych wyborów, zaatakować czy ukryć się.

Najlepiej ukazuje to oficjalny filmik na YT:

Gra ma naprawdę dobre recenzje i średni współczynnik metacritic to aż 84/100.

Jeśli ktoś byłby zainteresowany prześledzeniem tworzenia wczesnego etapu gry to twórcy umieścili na swojej stronie prototyp z 2013 roku: http://superhotgame.com/play-prototype/.
Wersja linuxowa jest również dostępna do pobrania z tej samej strony i prezentuje się następująco:

sh1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sh2

 

 

 

 

 

 

 

sh3

 

 

 

 

 

 

 

Po zachwytach czas na kilka łyżek dziegciu:

  • Cena – gra jest naprawdę krótka i jej ukończenie zajmuje ok 2-3h co przy cenie 20 euro może sprawiać, że bardziej opłaca się kupić inną grę
  • Pewna monotonność plansz, aż chciałoby się zobaczyć trochę więcej lub chociaż innych kolorów przy zachowaniu istniejącej stylistyki
  • Bugi, bugi, bugi… Superhot jest oparty na silniku Unity co oczywiście nie jest wadą, a wręcz zaletą lecz wersja pod linuxa obarczona jest kilkoma uciążliwymi błędami jak: superczuła mysz, wyłączanie się gry, problem z klawiszami alt-tab czy problem z kamerą.Innym poważnym bugiem w wersji linuxowej jest brak możliwości przejścia do czwartego etapu gry. Po przejściu etapu trzeciego lądujemy w głównym ekranie gry. Tymczasowym rozwiązaniem jest ustawienie w opcjach gry w bibliotece Steama: Superhot -> Properties -> Set launch options: LC_ALL=C %command%

Co jak co, ale rodzima produkcja naprawdę cieszy i pokazuje tylko drzemiący w nas potencjał do tworzenia gier komputerowych, oby więcej takich gier. Miejmy nadzieję, że twórcy szybko poprawią błędy oraz przestawią nowe możliwości rozrywki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.