Wiedźmin pod Wine 1.7.4

Zacznę od Wine, którego wersja 1.7.4 ma w sobie wiele zmian, a przede wszystkim dodane została część poprawek, które znacznie optymalizują intsrukcje D3D, co dla graczy oznacza to zwiększoną ilość FPS.

Poprawki nie działają dla wszystkich gier, ale efekty widać np. w Starcraft 2 czy 3dMark, więcej o tym można przeczytać pod adresem http://www.winehq.org/pipermail/wine-devel/2013-September/101106.html

Wracając do samego Wiedźmina (1), który nie oszukujmy się bardzo słabo działał pod Wine głównie przez liczne artefakty graficzne, a w tym brak pasków życia/energii co chyba najbardziej utrudniało rozgrywkę.
Ostatnie dwie wersje wine poprawiły ten błąd i od wersji Wine 1.7.4 (sprawdzone) paski są już na swoim miejscu!

Nie oznacza to, że gra działa w 100% dobrze, innym przykrym błędem, który doskwiera to nieładujące się tekstury postaci, widzimy jedynie oczy, zęby, włosy i zewnętrzny ekwipunek. Póki co recepty na to ten problem nie ma. Pomaga restart… gra za którymś razem załaduje wszystko.

Jak wszystko się załaduję to gra działa naprawdę dobrze i szybko!

Instalację rozpoczynamy od stworzenie osobnego prefixu wine:

export WINEARCH=win32
export WINEPREFIX=$HOME/.wineprefixes/.wine32-wiedzmin/
winecfg (wybieramy win7)
winetricks d3dx9_36 d3dx9_43 vcrun2005

Po tak przygotowanym środowisku możemy odpalić instalator gry (z opcją /nogui)

wine setup_the_witcher_enhanced_edition_2.0.0.12.exe /nogui

Po paru minutach cierpliwości i odrobinie szczęścia możemy się cieszyć możlwością chędożenia w świecie Rivii 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.